onsdag 2 juli 2008

Not until I’m ready for you, can I have it all.


TJENNA! MIERA MIERA


As the dream of that day fades,
Dust creates a picture of the distant future
I can see that you are always there
My wish didn't come true and dimmed with each day,
I took a detour down a street and heard a familiar voice
Now I am here.

What have I done?
What haven't I done?
From now on I will always ask myself these questions.
How many times has the door to my heart opened?
Only fond memories of you appear there
I always loved you.

On that day the beautiful stars in the night sky
The two of us standing together wishing
I lost the wish of that moment, however
This time I will always continue to think about and remember it.
And now, if I think about the wish, I am glad

But why isn't God here?
When you became a star, at that moment I took an oath
I don't need God.
You are there, you exist
You are not here in this town
And today as usual, I hear the busy clattering
peacefully seeming to come to an end.

The months and years quickly pass by

Softly, in the changing seasons
I look up to the night sky and once again think of that day.

And, I softly wish.

You told me "It will be alright, you can stand alone"
But I am not alone.
Yes, I live in a part of you.
And you will always live in me.
So, like that moment we were side-by-side, watching

When I wish upon you

MIYAVI 08.

Finns ingen annan i hela världen som jag älskar mer honom, seriöst! Jag skulle kunna beskriva varje rörelse och varje ord han sa. Allt jag kände och hur sjukt glad jag är! Kanske gör jag det. Jag minns att jag skrev om honom varje dag i min blogg på lunarstorm. Jag har aldrig läst ”Miyavi” så många gånger som den gången jag valde att radera allting. Det var som sagt ett tag sen! Tror han är den enda jag verkligen kommer ihåg allting om. Vilken låt jag lyssnade på när jag gjorde det, och när jag gjorde det. Som när vi skulle till Ven men missade båten. Då lyssnade jag på Coin Lockers baby, som var den första låten jag hörde med honom, på repeat i en röd Sandisk och batteriet var nästan slut men den klarade sig hela vägen hem. Och när jag målade brädor till mamma och lyssnar repeat på de få låtar jag fått tag på. Har aldrig kämpat så för att få tag på ett par jävla låtar. Satt mest och lyssnade på videorna på o-re-sa-ma.com, och dem var väl inte ens hela?

Blev överlycklig när jag kom över ett nerladdningsprogram och hittade hans musik. Innan det hade jag googlat som satan, fått en fransk tjejs msn som försökte skicka över en skiva till mig – men misslyckades. Hade kanske sex låtar sammanlagt som jag hittat på en sida som inte existerar längre. Första låten jag fick ner var Jibun Kakumei som var min favoritvideo ifrån o-re-sa-ma. Träslöjd blev dessutom mitt favoritämne i skolan ftm eftersom jag hade tillgång till en vit rock precis som han har i videon. Så jag brukade stå och slipa träd och sjunga den låten jämt. En gång satt jag och Sara inne på toaletten och lyssnade på yatoware mo mi no blues som var min favoritlåt efter jag fått hem min första skiva med honom.

Och när jag lärde mig spela Onpu no tegami på min keyboard som vi köpt egentligen för Lasses skull men som mest jag använda. Den låten gav mitt ett MVG i slutbetyg i musik i nian samt ett elpiano för 10.000. JAG MENAR!!! … <3

BÄST är han. Finns ingen som blir bättre, någonsin! Finns ingen som kunnat göra mig så glad! Så sjukt fånigt men han är bäst i hela världen! Ni fattar inte hur jävla glad jag var igår. Även om de mesta var nya låtar så spelade det ingen roll för bara att få se honom var värt all väntan och den feta förkylningen jag fått nu. Han spelade i alla fall ossan ossan ore nanbo vilket faktiskt är en sjukt gammal låt! Och även om Boom, hah, boom hah-hah råkar vara en av de sämsta låtarna han någonsin gjort enligt mig, så var den en av de bästa på hela konserten. Delad plats med Are you ready to rock, såklart!

Finns det förresten NÅGON som är bättre på gitarr? ÄRLIGT. Har aldrig sett någon som är sjukt äckligt bra! Att han lagt ner tid på att lära sig svenska (och alla andra språk som han lär ha övat in) var jättefint. Även om de lät hemskt, haha. ”Har ni kul? HAR NI KUL? Jag har kul” haha verkligen PUSS! Dog lite också när han skulle säga något men inte kom på hur man skulle säga det. Då skrattade han litegrann och det var Ganska. Fint. Ja.

Skulle kunna skriva en hel del mer men det skulle nog bli lite för mycket då. För mycket tjat om saker jag sagt tusen gånger förut och som folk läst tusen gånger förut.

(Texten ovan är från låten Kimi ni negai wo. Vet inte om den är helt korrekt eftersom det är sjukt svårt att hitta engelska överrsättningar. Däremot har jag sett samma text bara lite olikt översatta så jag antar att innehållet är i stort sätt rätt.) Måste dessutom youtubelänka en av världens finaste och bästa låtar någonsin. Videon är ju inte lagom ful i heller, så. (Och de är meningen att han ska se ut som en tjej i videon, så sluta säga att han ser ut som en tjej:@)

Not until I’m ready for you
Not until I’m ready for you
Can I have it all.

Miyavi-Itoshii Hito

Inga kommentarer: